Elektroninis įgaliojimas - pagalba kebliose situacijose

09/13/2019

Gyvenime neretai susiduriame su situacijomis, kai vienu metu negalime būti dviejose skirtingose vietose, ir tuomet nors imk ir persiplėšk. Svarbių dokumentų atsiėmimas, automobilio įregistravimas, siuntų atsiėmimas - tai tik keli pavyzdžiai, kuomet dėl užimtumo ar nenumatytų aplinkybių negalime to padaryti patys. Laimei, tuomet galime įgalioti tai už mus padaryti kitą asmenį.

Įgaliojimas gali būti naudingas norint gauti įvairias viešąsias ir administracines paslaugas, pavyzdžiui, įregistruoti automobilį ar įgytą nekilnojamąjį turtą, ar tiesiog atsiimant jums skirtą siuntą. Štai transporto priemonės įregistravimas ar išregistravimas, taip pat automobilio valstybinio numerio atsiėmimas gali reikalauti apsilankymo "Regitroje". Tačiau internetu vos per kelias minutes tai padaryti galite įgalioti savo pažįstamą serviso meistrą ar kitą jums artimą asmenį.

Kitas atvejis, kuomet gali pagelbėti sudarytas įgaliojimas, yra siuntos gavimas. Ne visuomet turime galimybę nuvykti į pašto skyrių, kuriame mūsų laukia svarbi siunta. Turint internetu sudarytą įgaliojimą pašto skyriaus darbuotojai nesunkiai gali patikrinti visą informaciją apie konkretų įgaliojimą ir jums skirtą siuntinį galės atsiimti jūsų įgaliotas brolis, sesuo ar net kaimynas.

Galimybę elektroniniu būdu sudaryti įgaliojimą suteikiantis Registrų centras pastebi, kad tokių įgaliojimų skaičius ypatingai išauga vasaros metu. Tikėtina, kad tokiu būdu į užsienį išvykę vaikai įgalioja savo tėvus atsiimti mokyklos baigimo atestatą, aukštojo mokslo diplomą ar pasirašyti sutartį su aukštąja mokykla. Įgaliojimai taip pat gali palengvinti į užsienį išvykusių asmenų gyvenimą, kai, pavyzdžiui, Lietuvoje reikia atsiimti svarbius dokumentus, pažymas, gimimo ar santuokos liudijimus.

Norint įgalioti kitą asmenį jau nebereikia apsilankyti pas notarą, tą nesunkiai galima padaryti ir internetu, prisijungus prie Registrų centro savitarnos.

Elektroniniu būdu sudaryti įgaliojimai taupo ne tik žmonių laiką ir pinigus, tačiau prisideda ir prie aplinkos išsaugojimo, nes nereikia turėti popierinio įgaliojimo ar jo kopijos. Gyventojai ir institucijos informaciją apie internetu suteiktą įgaliojimą nemokamai gali pasitikrinti viešoje Įgaliojimų registro paieškoje. Tai reiškia, kad visi įgaliojimo duomenys nesunkiai gali būti patikrinami atvykus į paslaugą teikiančią instituciją.

Apie elektroniniu būdu sudarytų įgaliojimų patrauklumą liudija kasmet sparčiai didėjantys jų kiekiai. Galimybė sudaryti įgaliojimus elektroniniu būtu atsirado nuo 2014 metų, tuomet per metus sudaryta 1,7 tūkst. elektroninių įgaliojimų. Prabėgus penkeriems metams jų skaičius išaugo dešimteriopai - pernai internetu sudaryta 18 tūkst. įgaliojimų, o šiemet - jau beveik 16 tūkst. įgaliojimų.

Didžioji dalis suteiktų įgaliojimų skirti viešosioms ir administracinėms paslaugoms gauti, pavyzdžiui, atsiimti pažymas, vairuotojo pažymėjimus, gimimo ar santuokos liudijimus, atsiimti automobilio valstybinius numerius, taip pat įregistruoti ar išregistruoti automobilius. Taigi dažniausiai įgaliojimai skirti įvairioms paslaugoms "Regitroje, Civilinės metrikacijos skyriuose ar "Sodroje" gauti. Taip pat nemaža dalis įgaliojimų sudaroma pašto siuntoms atsiimti.

Įgaliojimų registras, kuriame registruojami visi sudaryti įgaliojimai veikia nuo 2011 metų. Šiuo metu Įgaliojimų registre iš viso įregistruota per 740 tūkst. notarine tvarka patvirtintų ir informacinių technologijų priemonėmis sudarytų įgaliojimų.

Šaltinis - VĮ Registrų centras, nuoroda  į puslapį: https://www.registrucentras.lt/naujienos/index.php?mod=news&act=view&id=42415

google-site-verification=pCzfJMRJhHxsMGAQ7ZH-KndbW5WAkANeziOMgvyVVl0 google-site-verification=pCzfJMRJhHxsMGAQ7ZH-KndbW5WAkANeziOMgvyVVl0